Научно-производственное предприятие "Джерело" Оборудование, упаковка, фасовка | |
Карта сайта | |
На главную | |
|
ДСТУ 4518-20085.13. ВОДИ МІНЕРАЛЬНІ ФАСОВАНІ ТА ВОДИ ПИТНІ ФАСОВАНІ.5.13.1 Води мінеральні природні фасовані.Маркують такою інформацією, як: - назва води, власна назва, її хімічний клас, підклас, група; - місцезнаходження та номер водопункту (свердловина, джерело); - глибина свердловини (джерела), м; - назва, повна адреса (юридична адреса, країна) та номер телефону виробника, пакувальника, експортера, імпортера, адреса потужностей (об'єкта) виробництва; - місткість, дм3; - товарний знак виробника (за наявності); - походження (мінеральна природна, мінеральна розведена); - мінералізація, г/дм; - позначення нормативного документа, згідно з яким виготовлено і може бути ідентифіковано продукт; - хімічний склад води, в мг/дм3 (для лікувально-столових та лікувальних вод). В разі наявності у природній столовій воді фтору від 1,2 мг/дм3 до 1,5 мг/дм3 , а у природній лікувально-столовій воді - понад 1,5 мг/дм , на етикетку наносять позначення „Містить фтор"; за наявності в мінеральних водах заліза від 5,0 мг/дм3 до 10,0 мг/дм - «Містить залізо»; за наявності в мінеральних водах йоду від 1,0 мг/дм до 5,0 мг/дм3 - «Містить йод»; за наявності в мінеральних водах мета кремнієвої кислоти від 35,0 мг/дм3 до 50,0 мг/дм3 - «Містить метакремнієву кислоту»; стан води під час фасування (природний стан, слабогазована, сильногазована). У разі штучного насичення ді оксид ом вуглецю наносять напис „Штучно насичена СО2"; - для розведених лікувально-столових вод зазначають їх походження і напис „Розведена"; - застосування води (природна столова, лікувально-столова, лікувальна); - показання щодо застосування із зазначенням: для лікувально-столових вод; - „За призначенням лікаря і як столовий напій - не систематично", для лікувальних вод - „За призначенням лікаря"; - основні протипоказання (для лікувально-столових, лікувальних вод); - дата розливання (число , місяць, рік); - номер партії; - умови зберігання (температурний режим, освітлення); - штриховий код; - кінцеву дату споживання «Вжити до .. (число, місяць, рік)» або дату фасування (число, місяць, рік) та строк придатності (число, місяць, рік); - інформація щодо сертифікації; - інша інформація, передбачена чинними нормативними документами. Дозволено реалізовувати скляні пляшки з природними водами без етикеток, закоркованих літографованими чи конгревованими кроненпробками із зазначенням: назви виробника, назви води, дати розливання (число, місяць, рік), місткості, строку придатності, позначення нормативного документа. 5.13.2 Вода питна фасована (бутильована) та ароматизована Маркують такою інформацією, як: - назва фасованої води; - товарний знак виробника (за наявності); - мінералізація (сухий залишок, г/дм); - стан фасованої води за ступенем насичення діоксидом вуглецю (газована, негазована, слабогазована, середньогазована, сильногазована); - назва, повна адреса (юридична адреса, країна) та номер телефону виробника, пакувальника, експортера, імпортера, адреса потужностей (об'єкта) виробництва; - позначення походження фасованої води: джерельна, із свердловини, із системи гоподарського-питного водопостачання; - місткість, дм3; - склад ароматизованої води із зазначенням використаних ароматичних композицій; - номер партії; - умови зберігання (температурний режим, освітленість); - дата фасування (число, місяць, рік); - строк придатності (місяців, діб); - позначення нормативного документа, згідно з яким виготовлено і може бути ідентифіковано продукт; - інформація щодо сертифікації; - інша інформація, передбачена чинними нормативними документами. Дозволено наносити написи інформаційного та рекламного характеру, які не суперечать вимогам чинного законодавства. 5.13.3 Штучно мінералізовані води Маркують такою інформацією, як: - назва продукту; - ступінь насичення діоксидом вуглецю (негазована, сильногазована, слабогазована); - назва, повна адреса (юридична адреса, країна) та номер телефону виробника, пакувальника, експортера, імпортера, адреса потужностей (об'єкта) виробництва; - товарний знак виробника (за наявності); - напис: „штучно мінералізована"; - мінералізація, г/ дм3 (зазначення основних довнесених компонентів); - хімічний склад води; - кінцеву дату споживання «Вжити до .. (число, місяць, рік)» або дату фасування (число, місяць, рік) та строку придатності (число, місяць, рік); - дата розливу (число, місяць, рік); - номер партії виробництва; - умови зберігання (температурний режим, відносна вологість повітря, освітлення); - місткість, дм ; - позначення нормативного документа, згідно з якими виготовлений і може бути ідентифікований продукт; - інформація щодо сертифікаці; - інша інформація, передбачена чинними нормативними документами. Дозволено наносити написи інформаційного та рекламного характеру. 5.13.4 Води фасовані питні На пакованні (тарі) фасованої питної води зазначають таку інформацію, як: - дата розливу; - строк придатності або кінцеву дату споживання „Вжити до"; - номер партії; - умови зберігання та показники якості; - назва, повна адреса (юридична адреса, країна) та номер телефону виробника, пакувальника, експортера, імпортера, адреса потужностей (об'єкта) виробництва; - назва нормативного документа, який визначає вимоги щодо якості питної води; - інша інформація, передбачена нормативними документами. Текст у маркуванні питної води обов'язково повинен бути погоджений з центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров'я. 5.14. ЦУКОР.Маркують такою інформацією, як:- назва продукту (цукор білий кристалічний, цукор білий пресований, цукрова пудра); - назва організації, в систему якої входить підприємство-виробник; - товарний знак підприємства-виробника (за наявності); - назва і місцезнаходження (юридична адреса, країна) номер телефону виробника, пакувальника, експортера, імпортера; - категорія цукру; - маса нетто в кг та г; - енергетична цінність (калорійність) (у кДж і (або) ккал); - поживна (харчова) цінність; - рік виготовлення, дата пакування (фасування); - номер партії (номер партії відповідає даті фасування); - умови зберігання (температурний режим, відносна вологість повітря); - позначення нормативного документа, згідно з яким виготовлено і може бути ідентифіковано продукт; - штриховий код; - інформація щодо сертифікації (за наявності). 5.14.1 На пакетиках цукру білого кристалічного, цукру білого пресованого, цукрової пудри масою нетто від 5 до 20 г зазначають таку інформацію, як: - назва і товарний знак виробника (за наявності); - назва продукту; - номінальна маса нетто, г; - дата пакування (фасування); - позначення нормативного документа, згідно з яким виготовлено і може бути ідентифіковано продукт. На кожне паковання наносять маніпуляційний знак „Берегти від вологи". 5.15. СІЛЬ КУХОННА.Маркують такою інформацією, як:Паковання маркують такою інформацію, як - назва продукту, включаючи інформацію щодо способу одержання, виду, крупності, ґатунку, а для солі з добавками - вид і масова частка добавки; - назва організації, в систему якої входить підприємство-виробник; - назва і місцезнаходження (юридична адреса, країна) виробника, пакувальника, експортера, імпортера; - товарний знак виробника (за наявності); - дата виготовлення; - термін зберігання; - номер партії; - умови зберігання (відносна вологість повітря); - номінальна маса нетто в кг або г; - вміст протизлежувальних, стабілізувальних та інших добавок (за умови їх застосовування); - позначення нормативного документа, згідно з якими виготовлено і може бути ідентифіковано продукт; - штриховий код; - інформація щодо сертифікації (за наявності). На пакетиках солі масою від 1 г до 10 г зазначають: - назву продукту; - назву і товарний знак виробника (за наявності); - масу нетто, г; - дату виготовлення; - позначення нормативного документа, згідно з якими виготовлено і може бути ідентифіковано продукт. На кожну упаковку наносять маніпуляційний знак „Берегти від вологи", а в разі пакування в полімерні матеріали - знак „Берегти від нагрівання". Таку саму інформацію наносять на мішки або ярлики, прикріплені до мішків. Для солі з добавками додатково зазначають: - інформацію щодо рекомендованої добової дози вживання в г; - харчові добавки, ароматизатори, біологічно активні добавки до їжі, продукти нетрадиційного складу, джерела ГМО (у разі їх застосовування); - інформацію щодо особливостей вживання та використання (у разі необхідності). - інформацію, що після закінчення терміну придатності сіль з добавками (наприклад, йодовану, йодовано-фторовану, фторовану тощо) можна використовувати як звичайну кухонну сіль. 5.16. ПРОДУКТИ БДЖІЛЬНИЦТВА.5.16.1 Мед маркують такою інформацією:- назва продукту; - справжність з урахуванням природи походження (натуральний або штучний); - вид натурального меду із зазначенням рослин-медоносів; - рік збирання натурального меду або дата виготовлення штучного меду; - назва і місцезнаходження (юридична адреса, країна) номер телефону виробника, пакувальника, експортера, імпортера. Назва місцезнаходження пасіки; - товарний знак виробника; - номінальна маса нетто (кг або г) та об'єм (дм); - склад продукту для натурального меду з добавками (квітковий пилок, маточне молочко, прополіс, горіхи тощо) і для штучного меду; - харчові добавки, ароматизатори, біологічно активні добавки до їжі, продукти нетрадиційного складу, джерела ГМО (у разі їх застосовування); - діастазне число; - енергетична цінність (калорійність) (в кДж і (або) ккал); - поживна (харчова) цінність; - дата пакування (місяць, рік); - строк придатності (місяць, рік); - номер партії; - умови зберігання (температурний режим, відносна вологість повітря, освітлення); - позпачегаїя нормативного документа, згідно з яким виготовлено і може бути ідентифіковано продукт; - штриховий код; - добова норма вживання та попередження, що продукт може викликати алергію; - інформація щодо сертифікації (за наявності). 5.16.2 Пилок квітковий (обніжжя), маточне молочко і прополіс: - назва продукту; - ботанічне походження для квіткового пилку; - назва і місцезнаходження (юридична адреса, країна) номер телефону виробника пакувальника, експортера, імпортера, назва місця походження; - товарний знак (за наявності); - номінальна маса брутто, нетто, г; - строк придатності (місяць, рік); - номер партії; - умови зберігання (температурний режим, відносна вологість повітря); - позначення нормативного документа, згідно з яким виготовлено і може бути ідентифіковано продукт; - штриховий код; - інформація щодо сертифікації (за наявності). 5.17 ХЛІБОБУЛОЧНІ ВИРОБИ.5.17.1 Хлібобулочні вироби фасовані і упаковані поштучно маркують такою інформацією:- назва продукту; - назва і місцезнаходження (юридична адреса, країна) виробника, пакувальггика, експортера, імпортера; - товарний знак виробника (за наявності); - склад продукту; - маса нетто в г (кг), та допустимі відхили з урахуванням вологості продукту; - енергетична цінність (калорійність) (у кДж і (або) ккал); - поживна (харчова) цінність; - харчові добавки, ароматизатори, біологічно активні добавки до їжі, інгредієнти продуктів нетрадиційного складу, джерела ГМО (у разі їх застосування); - вміст внесених вітамінів (для вітамінізованих продуктів), клітковини, харчових волокон та інших компонентів для спеціальних продуктів з урахуванням їхнього призначення. Примітка. Для вітамінізованих продуктів наносять напне „ВІТАМІНІЗОВАНЕ" (великими літерами); - дата виготовлення та година виймання з печі (зазначають у товарно-транспортній накладній на відпуск продукції); - строк придатності; - номер партії; - умови зберігання (температурний режим, відносна вологість повітря, освітленість); - позначення нормативного документа, згідно з якими виготовлено і може бути ідентифіковано продукт; - штриховий код (за наявності); - інформація щодо сертифікації (за наявності). Примітка. На неупаковані хлібобулочні вироби інформацію треба подавати в інформаційному листку у торгівельному залі. 5.17.2. Додаткові вимоги до марковання. 5.17.2.1. Хлібобулочні вироби для хворих на цукровий діабет: - вміст (розрахунковий) у грамах на 100 г продукту цукрозамінника, загального цукру (у перерахунку на сахарозу); - добова норма споживання ксиліту, сорбіту та інших цукрозамінників - не більше, ніж 30 г; - напис: „Вживати згідно з дієтою, призначеною лікарем"; - напис: „Для хворих на цукровий діабет". 5.17.2.2. Хлібобулочні вироби для дієтичного харчування: - добова норма (кількість продукту для одночасного вживання); - призначення, умови і обмеження щодо вживання. Етикетки та інформація для хлібобулочних виробів для хворих на цукровий діабет та виробів для дієтичного харчування повинні бути узгоджені з центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров'я України. 5.18. КОНДИТЕРСЬКІ ВИРОБИ І ЖУВАЛЬНА ГУМКА.5.18.1 Загальні вимоги до марковання.Кондитерські вироби і жувальну гумку маркують такою інформацією, як: - назва та власна назва продукту; - товарний знак виробника; - назва і місцезнаходження (юридична адреса, країна), номер телефону виробника, пакувальника, експортера, імпортера; - маса нетто (кг або г); - дата виготовлення (число, місяць, рік), а для тортів і тістечок зі строком зберігання не більше ніж 5 діб - година і дата виготовлення; вироби зі строками придатності понад три місяці треба маркувати з урахуванням 4.5.9; - кінцевий термін придатності до споживання або строк придатності; - номер партії; - умови зберігання (температурний режим, відносна вологість повітря, освітлення); - склад продукту. Для кондитерських наборів, складених з різних видів і назв виробів, зазначають повний перелік інгредієнтів, що були використані для виготовлення виробів, з яких складений набір (без зазначення складу кожного конкретного найменування виробу); - харчові добавки, барвники, ароматизатори, біологічно активні добавки до їжі, інгредієнти продуктів нетрадиційного складу, джерела ГМО (у разі їх застосування); - енергетична цінність (калорійність) (у кДж і (або) ккал) на 100 г продукту та поживна (харчова) цінність (білки, жири, вуглеводи) на 100 г продукту. Для кондитерських наборів, складених з різних видів і назв виробів, зазначають середньозважену харчову цінність виробів, з яких складено набір (без зазначення харчової трнності кожного конкретного найменування виробу); - позначення нормативного документа, згідно з якими виготовлено і може бути ідентифіковано продукт; - штриховий код (за наявності); - інформація щодо сертифікації (за наявності). Дозволено додатково наносити написи рекламно-інформаційного характеру на упаковках або на листках-вкладишах. 5.18.2 Додаткові вимоги до марковання. 5.18.2.1 Кондитерські вироби для хворих на цукровий діабет додатково маркують такою інформацією, як: - вміст (розрахунковий) у грамах на 100 г продукту цукрозамінника, загального цукру (у перерахунку на сахарозу); - рекомендації щодо споживання (наприклад, добова норма споживання ксиліту, сорбіту та інших цукрозамінників - не більше, ніж ЗО г); - напис: „Для хворих на цукровий діабет". 5.18.2.2 Кондитерські вироби для дієтичного або лікувально-профілактичного харчування додатково маркують такою інформацією, як: - добова доза (кількість продукту для одночасного вживання); - призначення і умови, обмеження щодо вживання. Етикетки та інформація для кондитерських виробів для хворих на цукровий діабет та виробів для дієтичного харчування повинні бути узгоджені з центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров'я України. 5.19. КРОХМАЛЬ І КРОХМАЛЕПРОДУКТИ.Маркують такою інформацією, як:- назва, вид, сорт продукту; - назва організації, в систему якої входить підприємство-виробник; - назва і місцезнаходження (юридична адреса, країна) виробника, пакувальника, експортера, імпортера; - товарний знак виробника (за наявності); - дата виготовлення і дата пакування; - маса нетто в кг або г; - енергетична цінність (калорійність) (у кДж і (або) ккал); - поживна (харчова) цінність; - номер партії; - умови зберігання (відносна вологість, температурний режим, освітлення); - строк придатності; - позначення нормативного документа, згідно з яким виготовлено і може бути ідентифіковано продукт; - штриховий код; - інформація щодо сертифікації (за наявності). На кожне паковання наносять машпулждйний знак „Берегти від вологи". 5.20. ОЛІЯ ТА ОЛІЙНОЖИРОВІ ПРОДУКТИ (А ТАКОЖ МАРГАРИН ТА МАРГАРИНОВІ ПРОДУКТИ).5.20.1 Маркують такою інформацією, як:- назва продукту; - масова частка жиру; - сорт (за наявності); - назва і місцезнаходження (юридична адреса, країна) виробника, пакувальника, експортера, імпортера; - номінальна кількість: маса нетто (г або кг) та об'єм продукту, дм (для маргаринової продукції - маса нетто); - товарний знак виробника (за наявності); - склад продукту (дозволено інформацію про жирову основу надавати в такому вигляді: для маргаринової продукції - жири рослинні та тваринні і олії в натуральному та стверділому вигляді рафіновані дезодоровані; для майонезу - олії рафіновані дезодоровані; для олій - перелік всіх олій, що містяться в продукті); - харчові добавки, ароматизатори, біологічно активні добавки до їжі, інгредієнти продуктів нетрадиційного складу, джерела ГМО (у разі їх застосування); - енергетична цінність (калорійність) (у кДж і (або) ккал); - поживна (харчова) цінність; - дата виготовлення (число, місяць, рік); - номер партії; - умови зберігання (температурний режим, відносна вологість повітря, освітленість); - строк придатності; - позначення нормативного документа, згідно з яким виготовлено і може бути ідентифіковано продукт; - штриховий код; - інформація щодо сертифікації (за наявності); - додатково може бути нанесена назва організації-розробника рецептури і (або) технології виробника. Для маргарину і маргаринових продуктів строк придатності зазначають з урахуванням особливостей пакувального матеріалу. Окрім загальної інформації для олій зазначають: - спосіб оброблення; - склад олій (для купажованих - перелік всіх олій у відсотковому співвідношенні); - вид, марка, призначення щодо застосування; - дату розливання (для продукту у споживчій тарі); - дату наливання (для продукту у бочках, флягах, цистернах, баках, контейнерах). Для продуктів цього розділу транспорте марковання повинно обов'язково містити машпуляційні знаки „Берегти від нагрівання", „Берегти від вологи". Додаток АВИЗНАЧЕННЯ ОСНОВНИХ ЗАГАЛЬНИХ НАЗВ ПРОДУКТІВ
1. Пиво - тонізувальний, пінистій напій, одержаний під час бродіння охмеленого сусла пивними дріжджами без добавляння спирту етилового, насичений діоксидом вуглецю. Пиво виробляють трьох типів: світле, напівтемне, темне; |
Страница 3 из 3 : | 1 | 2 | 3 |